Jag vet att det nog finns en och annan som höjer på ögonbrynen åt att vi valt att plocka in sponsorer i vår podd. Samtidigt vet jag att det finns många som stöttar oss och är glada för vår skull. Både jag och Anna känner att vi båda har kommit till den gränsen där vi lägger så mycket tid och pengar på podden att vi måste börja få tillbaka lite för att kunna fortsätta. Tillskillnad från dom andra stora hästpoddarna som har ledande ridsporttidningra, Sveriges radio eller stora mediebolag i ryggen, har vår podd hittills drivits helt ideellt av oss. Klippning, omslagsbilder och musik är sådant som vi fått fixa och trixa med på egen hand. Vi har lärt oss massor och det är bland det roligaste jag någonsin jobbat med men det har också tagit mycket tid.
Det kommer hända en hel del på sponsor fronten framöver vilket är jätte kul. När vi får sponsorer har vi helt plötsligt möjlighet att lägga mer tid och pengar på att göra podden ännu bättre. Här kommer några exempel på roliga förändringar som ni kommer märka av framöver.
- Lyssnar tävlingar. Vi kommer inom kort dra igång lyssnartävlingar i vår podd.
- Mer gäster. När vi blir stöttade ekonomiskt ger det oss möjlighet att åka längre för att träffa intressanta personer att intervjua i podden.
- Mer aktivitet på sociala medier. Kort och gott kommer sponsorerna också möjliggöra för oss att lägga mer tid på instagram, FB och bloggen.
- Bättre ljud. Vi ska inom kort investera i ytterligare en mikrofon och hoppas att ljudet ska blir ännu bättre framöver.
Sakerna som jag listat här över är förändringar som mer eller mindre redan är klara att sätta i verket.
Vi är jätte glada att kunna utveckla Hästsnack och vi nöjer oss inte där, man måste ju drömma stort! Detta är ytterligare förbättringar och förändringar som vi hoppas uppnå 2016-2017:
- Köpa en kamera. För att kunna ta mer bilder när vi besöker våra poddgäster. Drömmen är också att kunna filma kortare filklipp under mötena för att tex kunna visa praktiska tips om allt från bett, samling och lindning till massage och ridövningar.
- Skapa en hemsida. Där vi kan dokumentera och samla all kunskap i både bilder, filmer och text.
- Besöka stora event och tävlingar. Att kunna rapportera i från händelsernas centrum och få möjlighet att träffa ännu fler intressanta personer.
Har ni ytterligare förslag på vad vi kan göra för att förbättra Hästsnack?
Låt oss veta! Kommentera här eller skicka ett mail till hastsnack@outlook.com
När jag tittade ut från fönstret möttes jag av den här synen precis. Var bara tvungen att ta ett kort och dela med mig av turturduvorna =)-
Till vänster är Helge och till höger är Topis. Topsi är bara två år men visst är hon väl stor? Nästan ikapp Helge som är 170cm.. och jag som bara är 158cm.. :/
Grattis till er!!
SvaraRadera