I dag nåddes vi av nyheten om den insamling som föreningen Hundhjälpen har startat till förmån för Rumänska hästar. Självklart vill vi vara med och bidra till ett drägligare liv för några av dessa hästar och kommer samla ihop alla bett, träns och täcken som inte längre används. Att skänka saker som ändå mest ligger och tar plats är ingen uppoffring och därför kändes det som vi vill göra något mer. Vi kontaktade Hundhjälpen och berättade att vi gärna intervjuar dem. På så sätt hoppas vi att vi kan hjälpa till att sprida nyheten om insamlingen ytterligare så att så många hästar som möjligt kan få ett bättre liv.
Vet ni, även om varje lyssnare bara bidrar med en pryl var så kommer det innebära jätte mycket för dom stackars hästarna som idag får lida något ofattbart. Bett som är tillverkade av ståltråd, utrustning som sitter helt fel, insektsangrepp som inte går att undkomma och extremt dåligt väder, utan täcken som värmer en sliten hästkropp, är vardag för dessa hästar. Har du något att skänka så går det utmärkt att lämna in sakerna, väl inpackade till Hööks.
Besök gärna http://www.hundhjalpen.se
Där kan du läsa mer om insamlingen och deras fina initiativ. Intervjun kommer förhoppningsvis med redan i nästa avsnitt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar