söndag 3 april 2016

Två dagars träning för Paulinda Friberg


 Nu är jag hemma efter två dagars träning för Paulinda. Jag tycker verkligen om dessa träningar och är jätte glad att jag fått möjlighet att träna för henne! Paulinda kommer till min klubb, Skaraortens ryttarförening, ungefär var 6-8e vecka. Den här gången blev det mycket finslip i skolorna inför MSV:C debuten som närmar sig. Vi jobbade också med att förbereda Helge inför bytena. Paulinda har redan listat ut hur Helge fungerar, att han är lite "varm i huvudet", känslig men samtidigt tuff och dominant. Vi vill jobba precis på gränsen och utmana lite men aldrig passera den! I dag jobbade vi på mittvolten från galopp till skritt och ny fattning till förvänd och sen ner till skritt igen. På så sätt ska vi få honom mer direkt på hjälperna. Sen blir nästa steg att introducera bytena på riktigt. Jag gillar Paulindas filosofi och upplägg! Som tränare är hon noggrann och lägger mycket tid på grunderna och det är superviktigt tycker jag. Har vi för bråttom nu är risken stor att vi får igen det längre fram. Paulinda berömmer Helges galopp och idag sa hon att han har en kropp som en grandprix häst :P. Det måste vara det proteinrika hösilaget som gjort sitt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar