Igår var det Åsa-träning. Vi red båda två och Anna skriver ett eget inlägg om sin träning snart =). För mig och Helge låg fokus på jobb i skolorna, både i traven och galoppen. Utöver det blev det mycket arbete med dom enkla bytena. Helge har en aktiv galopp och har lätt att samla sig men än så länge har han lite problem med att behålla energin in i övergången till skritt. Det blir liksom lite allt eller inget medan 50% skulle vara lagom. Styrketräning och repetition känns som receptet för att få perfekta enkla byten så det är bara att hänga i och fortsätta nöta jobbet med samling och övergångar. Det är så himla bra att träna för Åsa. Hon ser Helge som han verkligen är och är optimistisk men ändå konstruktiv. Jag har fått med mig många bra tips och tricks som redan gett resultat.
Helge vill gärna galoppera mer uppåt än framåt när han blir "för på". Så vi jobbar mycket med att fatta galoppen mer framåt. Här ser ni ett misslyckat försök!
Testade en ny rörelse igår, "galoppiaff" ;)
Anna tar anteckningar och myser med mig och Helge =)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar