Som Emelie skrev i inlägget innan så tränade vi här igår för Åsa Nyström. Hon har varit min tränare i 11 år nu. Jag red Florissa e. Floricello född 2012, jag har haft henne sedan november 2015. Hon är så himla fin men igår var hon lite seg i traven och jag fick inte den bjudningen och kontakten alltid som jag strävar efter, i galoppen blir hon mycket bättre. Hon ligger så bra med redan i utbildningen och gör allt och lite till som en fyraåring ska, skänkelvikningar, längningar i trav i galopp, lite förvänd galopp, det som saknas är mer styrka och kondition. Hon fick gå ett väldigt lätt pass då istället med mycket klapp och beröm. Hon fäller päls nu och då kan de bli lite trötta av det. Det blir mer uteritter framöver för att få fram lite mer egen bjudning i traven 😃



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar