söndag 27 mars 2016

Inget meeting i maj :(

Jag har tänkt att meetinget i Borås i maj skulle vara det perfekta första meetinget för Helge. Den här tävlingen brukar vara väldigt populär så jag visste att det gällde att vara med direkt när dom öppnade för anmälan. Anmälningstiden startade i går kl 18.00 och för att vara säker på att hinna med att anmäla hade jag satt mobilens larm på 17.50. Dessvärre befann jag mig mitt ute i skogen med mamma och pappas hund när larmet gick och hade noll teckning på mobilen. Skyndade hem och loggade in i Tdb 18.30. Då var alla uppstallningsplatser slut och några klasser redan fulla =(. Med risk för att alla klasser skulle bli fulla, loggade jag ut och var tvungen att utarbeta en ny plan för vilka klasser jag skulle rida.

Då man var tvungen att betala samtidigt som anmälan vågar jag inte chansa på att anmäla till alla dagarna eftersom alla boxblatser var slut. Jag kunde givetvis chansat och tänkt att några säkert stryker sig och att jag därför skulle få boxplats men om det inte blir så känns det som ett hopplöst projekt att sitta och åka 4 timmar varje dag i 4 dagar. Så jag tog det säkra före det osäkra och anmälde bara till två dagar.

Planen var:                     Så här blev det:
Tor: Lb:2                       Lb:2, reserv La:3
Fre: Lb:3, La:3              Inget
Lör: La:4                       Inget
Sön:La:3                        La:3


Meetingdebuten får helt enkelt bli en annan gång. Sjukt att det är sådant tryck på tävlingarna! Tredje gången i år som jag hamnar som reserv trots att jag försökt vara ute i god tid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar